Super creeps!

Ja en dan gebeurt waar ik in het begin van de vakantie bang voor was. Omdat het uitbleef was ik er ook niet op bedacht. Snachts moet ik altijd plassen en zeker als het warm is over dag dan is het snachts bal. Ons toilet is beneden dus je gaat slaapwandelend en op de tast de trap af. Klaar met plassen ging ik dezelfde weg weer terug. En toen gebeurde het. Daar zat ie bij het lichtknopje waar ik op de heenweg met mn hand langs was gegaan. De grootste spin EVER. Althans die ik ooit heb gezien. Zelfs in het donker kon ik zien dat hij geleedpotige poten had net zoals bij een krab en dan nog maar te zwijgen over dat grote lijf daar tussenin. Als aan de grond genageld gingen er twee gedachten door mij heen. Gillen en Erik een hartverzakking geven en waarschijnlijk begint dat vreselijke monster ook te rennen en ja dan slapen we vannacht niet meer of ik ga naar boven, zo ver mogelijk van dat ding vandaan over de trap terug en hopen dat we elkaar nooit meer zien. Het werd die laatste, ik weet nog steeds niet waarom maar eenmaal in bed kreeg ik gewoon hartkrampen als ik aan dat ding dacht. En in de ochtend was hij natuurlijk al lang weg. Maar het huisje voelt anders, ik verwacht steeds dat ik hem ergens om de hoek tegen kom op ooghoogte of als ik een bord uit de kast pak hij over mn arm wegrent. Heel ontspannen dus. Niet veel later zal ik er achter komen dat er veel grotere spinnen bestaan…

In het huisje ligt info achter gelaten door andere bewoners. Een heeft heel ijverig ooit eens een lijstje gemaakt met markten in de buurt. Daarom gaan we vandaag naar Belves omdat ze daar een boerenmarkt in de middag!! hebben. Dat past in ons vakantieritme de andere markten zijn ochtend marken en die gaan meestal al afbouwen als wij ons eitje zitten te  pellen op ons terrasje. Alleen zijn we deze keer te vroeg want de middag markt blijkt een avond markt te zijn. Je moet dan wel zelf een bordje, bestek en een glas meenemen want het is de bedoeling dat je eten koopt bij de kraampjes en dat dan opeet aan lange tafels midden op het plein. Omdat dat niet bij onze standaard uitrusting hoort 😉 gaan we dat volgende week woensdag doen. We ploffen vandaag neer op een terras waar ik op mijn beste Frans om de kaart vraag en in het Nederlands antwoord krijg. Het is een Nederlands stel dat de stap heeft gemaakt en daar een restaurant zijn begonnen. We beginnen met een lekkere espresso en besluiten dan toch maar wat te eten bestellen. Een lekkere omelet met een lokaal tapbiertje dat niet gezeefd is. Het smaakt heerlijk! Volgende week voor het eten hier even gezellig nog wat drinken.adsc_3081

adsc_3088

Op de terugweg gaan er nog wat kaartjes voor het thuisfront op de bus.adsc_3107

We rijden naar ons dorp voor vers brood en croissants bij onze favo bakker en bij de slager kopen we ham en paté. Dat wordt ons avondeten!adsc_3109

Op donderdag gaan we weer naar de Lot. We rijden deze keer een andere route, via Puy Levique. Echt prachtig, daar een huisje dat lijkt mij heerlijk! We vinden een lekker plekje in de schaduw en Marley kan lekker hobbelen in het water.

adsc_3142adsc_3145adsc_3147adsc_3148adsc_3153adsc_3155Op de terugweg denkt Erik dat het nuttig is om de auto te wassen. We hebben een wasserette gezien op de heenweg en die kunnen we zowaar op de terugweg weer vinden. Het is zo een apparaat dat over de auto heen en weer gaat. Marley vindt het maar niks maar omdat het vrouwtje ook gewoon blijft zitten besluit ze om maar niet in paniek te raken. Op ons terras nemen we lekker wat ijs, ik heb in het begin een bak met After Eight ijs gekocht en Erik Stracciatella, ze gaan niet op dus de huurders na ons hebben een leuk ontvangst 😉 Savonds gaan we heerlijk uiteten bij hotel du Commerce. Deze keer neem ik de assiette schotel (daar zitten allerlei lokale lekkernijen in verwerkt zoals eend, foie gras en een geitenkaas salade met honing en walnoten). Erik stort zich op het menu dat ze hebben en dat is echt ook een aanrader met o.a. een perfect gebakken eendenborst.

 

Geef een reactie

