Sprookjesachtig Sarlat.

Dinsdagmiddag gaan we op zoek naar water voor de Mar. Erik had op een kaart een watertje in de buurt gezien, dus wij opzoek….er was van alles maar geen water. Uiteindelijk hebben we het riviertje wel gevonden maar was echt maar een stroompje, ze had tot haar enkels in het water kunnen staan. Dus op weg naar de Lot bij Castelfranc. Toen we daar over de brug over de Lot reden zag ik vanuit mijn ooghoeken rechts een plek waar we bij het water konden komen. We moesten door  brandnetels en bramen struiken worstelen maar dan had je ook wat.

Terwijl ik mijn truitje probeer te bevrijden van een hardnekkige bramenstruik zien we aan de overkant een prachtig strandje dat heel makkelijk te bereiken is.adsc_2996

We besluiten daar naar toe te gaan omdat we er ook lekker kunnen zitten.adsc_2998adsc_3000adsc_3004adsc_3009

Marley durft niet te zwemmen ook niet als ik er in ga. In eerste instantie zie ik haar blik opklaren als ik er ook in kom maar die blik gaat over in van uhu dit vertrouw ik niet… en krijg haar dan ook niet naar dieper water gelokt.adsc_3013adsc_3014

In de avond gaan we naar de plaats Sarlat.

Ik had gelezen dat je de stad vooral in de avond moet bezoeken omdat de sfeer dan sprookjesachtig is. We combineren dat met een heerlijk diner op het grote plein. We eten eend met foie gras, chocolade fondant en ijs.

Sarlat heeft een prachtige oude kern waar we na het eten en het donker is geworden doorheen dwalen.adsc_3043adsc_3051adsc_3052adsc_3057adsc_3058adsc_3059adsc_3066adsc_3067adsc_3072adsc_3075adsc_3080

Er zijn veel straatartiesten die niet door elkaar spelen maar netjes wachten tot de ander klaar is. Een aanrader!

Een Reactie op “Sprookjesachtig Sarlat.

Geef een reactie

