Ik zit op een onbewoond eiland en neem mee…. #IBZD

tcm17254730_LargeLief Popje,

Ik rek me uit. Mn hand graaft loom door het warme zachte zand. Mn tenen graven ieder een eigen kuiltje. Door de palmbladeren heen komt het gefilterde zonlicht. Ik draai me om en sip wat van mn kokosnoot met een scheutje rum. Ik kijk naar de baai met zijn azuurblauwe kleur en ik luister naar het geruis van het zacht kabbelende zeewater.

Hoe ben ik hier gekomen?  Een email. Zo een die begint met beste vriend ik heb geld en ik moet het ergens storten alleen deze begon met beste vriend ik heb een eiland en iemand nodig die deze zomer op mijn verlaten eiland kan passen. Iets met schulden en ene Dijsselbloem. Ik dacht waarom niet.

Ik zal de locatie van het eiland cryptisch doorgeven aan het eind van deze brief. Want voor je het weet heb je allemaal van die rijke westerlingen in hun bootjes ronddobberen hier. Dat geeft alleen maar overlast.

Ik kon 5 dingen meenemen. Natuurlijk de hond meegenomen. Die kan op de wat koudere nachten dienen als kruik en ik kan er tegen praten zodat het in mijzelf praten niet meer zo opvalt. Takken genoeg hier en ze kan kuilen graven tot ze er bij neervalt,  ach ja ze is half Duitse herder. Dat krijg je er toch niet echt helemaal uit.
Ik heb ook mijn e-reader meegenomen met bijbehorend zonnepaneeltje en ingebouwde verlichting dus ook handig voor ’s nachts bij het opzoek gaan naar de plasplaats.
Een grote fles rum. Volgens  een vriendin helpt alcohol tegen alle kwaaltjes, zelfs diarree.  Nou gebruikte zij wel whisky maar dat vond ik niet zo passen bij de kokosnoten op een eiland.
Een streng knoflook. Met knoflook smaakt namelijk alles lekker en ik dacht misschien houdt het ook wel de muggen op afstand als ik mij iedere avond  met een teentje insmeer. En natuurlijk briefpapier en pen. Aangezien er geen Internet is hier is het Facebooken even van de baan. Het geeft wat afkickverschijnselen.  Ik wil de hele dag door wat liken en mn rechterhand maakt af en toe wat onwillekeurige  swipe bewegingen. Vandaar dus ook die random strepen in deze brief.

De meeste basisdingen  zijn er wel. Er is zelfs een verlaten restaurant. De keuken lekker ruim dus ik hoef niet iedere dag schoon  te maken. Ik schuif gewoon iedere dag wat op. Heb zelfs een flappentap gevonden maar die schijnt leeg te zijn.

Het bevalt me hier wel. Tot over een maand of drie! Kan ook wat eerder zijn, ligt er aan wanneer Masterchef Australië weer begint.

Dikke kus van je moeder.

14 Reacties op “Ik zit op een onbewoond eiland en neem mee…. #IBZD

  1. Wat een heerlijke mail om te krijgen zeg. Kom even op mijn onbewoonde eiland passen. Ik zou zó gaan! (En net zulke afkcikverschijnselen krijgen trouwens ;-0 leuk gevonden).

  2. zo’n mailtje wil ik ook wel 😉

    Afkicken… oef ja, dat zal ik dan ook wel moeten…. maar misschien bevalt het wel zo goed dat terugkomen geen wens wordt.

  3. Nee liever geen mailtje om op een onbewoond eiland te passen, tenminste niet alleen. Geen internet, nou ja zeg, daar kunnen we toch niet meer zonder.
    Leuk verhaal.

    Groetjes, Ria

  4. Pingback: 2 juli, IBDZ | haagjes·

Geef een reactie

