Je suis Charlie.

Het duurt even voordat het tot me doordringt. Kalashnikovs in Parijs. Het geluid knalt de huiskamer in. De politieman die weerloos en al uitgeschakeld op de grond ligt wordt op afschuwelijk koelbloedige wijze afgemaakt. Totaal overbodig, doden om het doden. Het gebeurd dagelijks overal ter wereld. Dat maakt triest. Het komt hard binnen, onze persvrijheid, een groot goed wordt aangevallen. Een tekening die wellicht tot dit soort geweld heeft geleid. Iets waar ik mij niets bij voor kan stellen. Boosheid wel, ruzie maken ook desnoods, maar moorden nee. Nooit. Ik huil. Ik voel me machteloos. Maar ik kan dit schrijven in een blogje, niemand die daar wakker van zal liggen, en zo hoort het ook. Ik denk aan de mensen die een geliefde hebben verloren voor hen is deze nachtmerrie werkelijkheid. Hun dood zal worden herdacht overal ter wereld. Zij gaan niet verloren, niet in stilte ten onder zoals anderen. Daarom zijn ze ook vermoord, om die aandacht, om haat te zaaien, om paniek te veroorzaken. Gelukkig zie je overal reacties gemaakt met de pen, het potlood en in het social media tijdperk met de avatar. De avatar als steunbetuiging. De pen en het potlood nog altijd machtiger en krachtiger dan het zwaard of zoals vandaag de kalashnikov, zo moet het zijn, zo moet het blijven.
R.I.P.
je suis charlie

2 Reacties op “Je suis Charlie.

  1. Pingback: Investeren in geluk – Invest in happynessAngels and Demons·

Geef een reactie

