Collega’s en teamspirit.

Nu al bijna zo een jaar of 5 uit de roulatie en daarbij de balans opmakend kom ik tot de conclusie, ik mis collega’s.  Nu is het natuurlijk altijd met dingen die je mist dat je ze gaat romantiseren. Dus dan denk ik niet aan de bitches met de dubbele agenda’s. Maar aan degene die het leven wat luchtiger maakten, de humor, de saamhorigheid, het elkaar begrijpen met een woord of een blik, even gezellig wat eten, gaan voor een doel, schouderklopje of desnoods een hele schouder na een zwaar weekend. Nu mis ik niet de commercie van de bedrijven, de loze kreten, het opklopte taalgebruik, de ego’s om maar wat te noemen.  Het voordeel van vrijwilligers werk is  dat je in ieder geval meer met maatschappelijk betrokken organisaties in aanraking komt. Alleen zijn dat dan vaak meer einzelganger functies.  Wel in contact met cliënten natuurlijk maar dan weer veel minder met collega vrijwilligers.  Heb wel een tijdje bij een organisatie gewerkt als vrijwilliger en dan samenwerkend met ‘gewone’ collega’s.  Maar dan ben je toch geen onderdeel van het team. Logisch want je bent er maar een paar uur per week. Maar als ze dan ook leuke uitjes met elkaar als afdeling gaan doen dan steekt dat toch. En tenslotte ben ik niet voor niks afgekeurd dus moet ik heel bewust kiezen waar ik mn energie insteek. Dus in gekonkel betrokken raken is een no go en ja dan zet je jezelf ook buitenspel. Dit nieuwe jaar dus maar eens kijken of ik mijn taalcoach activiteiten kan uitbreiden of vervangen met vrijwilligers werk waar je collega’s hebt, meer de teamspirit kunt opsnuiven op een positieve manier en waar je je talenten verder kunt ontwikkelen ook al is het maar een paar uur per week.

Geef een reactie

