#Bloginterview door @marysjabbens

Naar aanleiding van een verzoekje op twitter van Mary Sjabbens
of ik mee wilde doen aan haar blog interviews dit blogje.

Wil jij je even voorstellen?
Ik ben Anoushka, getrouwd, 1 dochter die van het studentenleven aan het genieten is. Dol op: honden, reizen, lezen, fotografie, Postcrossing, nieuwe mensen/dingen/landen/eten ontdekken, schrijven, psychologie, boeken, social media. Verder vind ik het leuk om interviews te doen voor http://www.thesword.nl, recensies te schrijven voor http://www.vrouwenthrillers.nl en http://www.thesword.nl.
Wat is de reden dat je bent gaan bloggen?
Een aantal jaren geleden ben ik ziek geworden en toen dingen gaan doen waar anders geen tijd voor was, die ook zorgden voor de nodige afleiding en die ik kon doen wanneer het ging. Daar hoorde bloggen en boeken recenseren bij. In het begin dacht ik nog snel beter te worden en hadden de blogjes meer weg van een column. Door de tijd heen zijn daar reisblogs bijgekomen, fotoblogs, frustratieblogs, foodblogs, verhalenblogs (IM-een imaginaire reis rond de wereld), columns en een vervolgverhaal geschreven met mede bloggers en natuurlijk mn boekrecensies.
Hoe lang blog jij al?
Sinds 5 juni 2010.
Hoe vaak blog jij?
Daar zit geen enkele regelmaat in. Vaak is het wel wekelijks maar als ik inspiratie heb soms dagen achter elkaar, blijft de inspiratie weg of slokt het leven mij even op dan minder.
Heb jij vaste tijden waarop jij je blogs schrijft?
Nee, maar ik moet ze wel in stilte schrijven en alleen in de kamer zijn het liefst dan kan ik alles lekker laten flowen.
Heb jij altijd een thema of idee waarover je wilt bloggen of komt dat pas als je er voor gaat zitten?
De ideeën ploppen zomaar op. Er echt voor gaan zitten en iets verzinnen past niet bij mij. Ik hou van het spontane en dan schrijf ik ook lekkerder. Anders voelt het zo geforceerd. Ik heb het wel eens geprobeerd om er voor te gaan zitten en er kwam ook een stukje uit dat men leuk vond om te lezen maar het proces zelf bood mij geen genoegen dus dat laat ik achterwegen.
Blog jij over alles?
Ik blog over wat mij bezig houd, waar ik passie voor heb of waar ik om kan lachen of huilen. Ik blog minder over de actualiteit omdat ik vind dat ik daar dan beter en vanaf meerdere invalshoeken geïnformeerd zou moeten zijn om iets nuttigs te kunnen toevoegen en een onderbouwde blog te schrijven. Anders wordt het ook al snel moddergooien in de replies en daarvoor schrijf ik niet.
Hoe zou jij jouw blogs omschrijven?
Een reflectie van wie ik ben, waar ik sta in het leven op het moment. Maar lang niet alles bereikt mijn blog dus er valt nog genoeg te ontdekken voor mensen irl.
In hoeverre en waarom houd jij rekening met jouw lezers, of doe je dat helemaal niet?
Ik wil mensen niet onnodig en opzettelijk kwetsen. Dat mijn mening of mijn beleving een ander kan irriteren dat hoort nu eenmaal bij het leven, maar het is niet opzettelijk en zeer zeker niet persoonlijk bedoelt.
Zijn er onderwerpen waarover je wilt schrijven maar het nog niet durft/wil/kan?
Meer politieke en maatschappelijke issues maar zoals eerder aangegeven is dat iets waarvan ik vind dat je veel verstand moet hebben om een gedegen en onderbouwd stuk te schrijven. Er wordt al genoeg geroepen en geschreeuwd zonder enige vorm van kennis.
Hoe belangrijk zijn de statistieken voor jou?
Ik vind ze leuk om te zien. Zo zie je dat bepaalde boeken soms echt mateloos populair zijn/worden omdat er veel naar gegoogled wordt. Verder is het natuurlijk leuk om te zien waarvandaan men allemaal naar je blog komt.
Op wat voor manier en waar, maak je kenbaar dat je een nieuw blog hebt geschreven?
Mijn blog is gelinkt aan Twitter en Facebook, dus op die manier gaan ze de wereld in. Verder zijn er natuurlijk mensen die je blog volgen en een mail krijgen en soms stuur ik mijn vrienden een link van een blog toe zodat ze weer van bepaalde perikelen op de hoogte zijn.
Ben je tevreden over jouw site?
Ja, ik hou het graag overzichtelijk. Af en toe speel ik wel met de lay-out, kleur en banner maar dat is het wel. Maar ik sluit niet uit dat er in de toekomst aan gesleuteld gaat worden omdat ik dan toch opeens een idee heb over hoe het anders zou kunnen.
Wat vind je van de reacties van lezers op jouw blog?
Altijd leuk als mensen een reactie achter laten, dan heb je minder het gevoel een eind in de ruimte te lullen.

Geef een reactie

