Recensie Ik neem je mee – Jennifer Crusie

IkNeemJeMeeJenniferCrus16210_fIk neem je mee ****
Jennifer Crusie
chicklit
240 pagina’s
The House Of Books
november 2012

Workaholic Linc krijgt alleen zijn droombaan wanneer hij gaat trouwen. Waar haalt hij zo snel een verloofde vandaan? Zou zijn rare buurvrouw Daisy het spelletje willen meespelen? Daisy zegt ja – voor duizend dollar. Ze heeft dringend geld nodig. Vanaf de allereerste seconde knettert het tussen die twee. Als rationele vent gelooft Linc niet in zoiets zweverigs als romantiek. Tot Daisy hem niet meer loslaat.

Ik neem je mee is weer een heerlijke Crusie roman. Veel romantiek, humor met in de hoofdrol een vrouw die niet in een hokje past, Daisy.

Daisy heeft haar baan in het onderwijs opgezegd om haar droom te volgen, schilderen! Helaas levert dat nog niet zoveel op en begint Daisy te twijfelen of ze wel de goede beslissing heeft genomen. Haar vriendje heeft ze ook de deur uitgezet. Hij heeft helaas wel haar stereo installatie meegenomen en ondertussen stapelen de rekeningen zich op. Linc haar buurman, die totaal het tegenovergestelde is van Daisy heeft echter ook zo zijn problemen. Als de twee elkaar dan uit de brand kunnen helpen door een mooi ‘verhaal’ op te hangen, want liegen vindt Daisy het niet, lijkt alles duidelijk en weer voorspoedig te verlopen. Maar ja, de liefde hè!

Een heerlijk boek, vol misverstanden, onbereikbare liefdes die wel een duwtje in de rug kunnen gebruiken en vooral veel romantiek met een heerlijk vleugje Crusie humor. De vrouwen in de boeken van Crusie zijn vaak wat excentriek en hebben zo hun eigen idee over een geslaagd leven, ze zijn geen standaard schoonheden maar hebben wel allemaal een eigenschap die tot de verbeelding spreekt. Ideaal boek dus voor een paar uurtjes heerlijk leesplezier!

Over de auteur(s):
Jennifer Crusie, auteur van megasellers als Voor deze keer en Jackpot! Houdt haar lezers in de ban met haar trademark ironische humor en romantiek. Haar boeken worden in meer dan twintig landen gepubliceerd. Jennifer woont in Columbus Ohio.

-reeds gepubliceerd op http://www.thesword.nl-