Recensie – De kleine onschuld van Robyn Engelen

De kleine onschuld *****
Auteur: Robyn Engelen
Digitaal boek
127 pagina’s
Clustereffect
juni 2012

Zes huishoudens in een portiek. Een goed bewaard geheim. De angst dat ontdekt wordt wat er met de verdwenen bewoner gebeurd is. Vijf personen vertellen hun verhaal. Langzaam ontvouwt zich het drama dat zich heeft voltrokken, begint de angst om wat gaat gebeuren de bewoners te overheersen. Maar weten zij wel echt wat zich heeft afgespeeld?

In een flat wonen diverse bewoners, twee oudere dames waarvan een met kat, twee jonge mannen die ieder een totaal ander leven leiden en een jong gezin. Een van de flats staat al een jaar leeg en als daar de vrijgevochten Nina komt wonen worden de bewoners onrustig. Ze zijn bang dat hun goed bewaarde geheim ontdekt zal worden door deze nieuwsgierige bewoonster.

Het fijnste om te lezen zijn de boeken die je aangenaam weten te verrassen. Zo geldt dat ook voor De kleine onschuld van Robyn Engelen. De kracht zit met name in de manier waarop Engelen zich kan verplaatsen in de verschillende bewoners. Zeer knap is het hoofdstuk geschreven vanuit het gezichtspunt van de 5 jarige Zirco. Je zit zo in zijn leefwereld en zo ook in die van de oude beetje paranoia dame, Ida Karelse, die op de eerste etage woont. Zelfs het verhaal verteld van uit het gezichtspunt van de kat, Mrs Mouse is zeer geloofwaardig.

Een echte thriller zou ik het niet willen noemen, maar het is wel een bijzonder verhaal over hoe de menselijke geest werkt en hoe we zelf vaak onze grootste vijand kunnen zijn. Het enige nadeel is dat er maar 5 bewoners aan het woord komen. Van mij hadden daar veel meer mensen mogen wonen en aan het woord gelaten worden, het boekje was veel te snel uit! Dus het volgende boek mag best een stuk dikker want Engelen heeft een lekkere schrijfstijl en weet je makkelijk het verhaal mee in te nemen. Boekje dat het waard is om te lezen en door meer mensen ontdekt te worden!

-reeds gepubliceerd op thesword.nl

Een Reactie op “Recensie – De kleine onschuld van Robyn Engelen

1. Pingback: 2012 de boeken! | Itsanoushka's Blog·