Pinterest het digitale plakboek.

Het heeft even geduurd voordat ik aan de Pinterest ging. Had wel uitnodigingen gekregen maar dacht wat moet ik daar nu mee, plaatjes verzamelen? Daarbij waar haal ik de tijd vandaan want ik weet uit ervaring dat alle internetapps heel verslavend werken bij mij. Zo dacht ik ook voordat ik ging Twitteren wat moet ik daarmee?! Nou na een week was ik hooked, zat ik hele tv programma’s te kijken en tegelijkertijd te bespreken en vooral lekker te lachen om alle commentaren. Daarna kwam Facebook en is Twitter wat meer naar de achtergrond gedrongen, hoewel ik de oude liefde de laatste tijd wel weer weet te vinden, ik ga er nu alleen wat gedoseerder mee om. Dat geldt niet voor Facebook. Dat is echt mijn Social Media tool waar ik bijna niet meer zonder kan. De berichten zijn langer, de foto’s zijn er te zien, de berichtgeving lijkt wat minder vluchtig en ook beter terug te vinden en de like knop is ideaal.

Naast het gezellig bezig zijn heeft Twitter en Facebook mij een mooi netwerk opgeleverd met mensen die vaak dezelfde interesses hebben zoals bloggen, lezen, reizen, koken, fotograferen nou ja noem maar op. Heb ik er vrienden voor het leven gevonden. Ben ik op die manier betrokken geweest bij Aboutblank.nl, redacteur geworden bij thesword.nl, waar ik mn ei kwijt kan met recensies, columns, interviews en recepten. Recensent geworden bij vrouwenthrillers.nl/thesword.nl/boekzine.nl . Kortom ideale tools om sociaal bezig te zijn 🙂

Pinterest gaat ook om het delen van dezelfde interesses maar dan puur in beeld en dat levert mijn hersens de nodige serotonine op. Want word ik blij van die mooie architectuur, wat kan ik lekker wegdromen bij die mooie plekjes waar dan ook ter wereld, lachen om gekke, lieve, vertederende maar ook wilde dieren, kwijlen bij het heerlijkste eten en drinken van over heel de wereld. Het doet denken aan de plakboeken die ik als kind bij hield. Het uitknippen van alles wat ik mooi vond maar dat ik nu met het commando repin toevoeg aan m’n plakboek in plaats van met een schaar en lijm. Zal het in de toekomst dezelfde invloed hebben als FB en Twitter, ik denk het niet maar het is gewoon heerlijk ontspannend en ja ook daar ontstaan leuke contacten die je even een berichtje sturen om je te feliciteren met je verjaardag, zelfs vanuit Mexico. Dus ja het is een bijzonder instrument, misschien niet met dezelfde impact als Facebook, maar dat beslist zijn weg en bestaansrecht zal vinden in het Social Media landschap.

Geef een reactie

