Allemaal beestjes….

Zoals een vriendin mij mailde zijn alle beestjes leuk, althans de aaibare soort dan. Helemaal mee eens! Zo vind ik die van ons heel knuffelbaar :

Maar ook deze, die niet van ons is maar wel heel leuk:

Of deze, aaibaar en grappig:

Of aaibaar maar toch wel een soort van gevaarlijk:

Sommige zijn aaibaar en laten je janken omdat je het hebt doodgereden, zoals dat hele mooie zwarte eekhoorntje op vakantie. Ik kan er nog misselijk van worden. Het arme dier, het ging zo snel en het was er zo bochtig en die Fransen zitten op je bumper dus ik kon niks en zat daar als een zombie in mn auto. Manlief beloofde de volgende dag zelf het brood te gaan halen in het dorp. Het schuldgevoel blijft opspelen, wat als ik nu wel geremd had, wat als ik nu wel op de andere weghelft was gaan rijden, niet zo een slaaphoofd had…

Iets minder aaibaar maar wel mooi, van deze waren er heel veel bij Moulin Lartigolle:

Niet aaibaar:

Die grote zwarte vliegende torren (paar cm groot, argghhhh), echt jakkie en ze gaan ook nog zo langzaam dus als ze bij je komen dan blijven ze ook langgggg. Dus als die voorbij kwam ging ik even naar binnen. Ik bewonderde hem wel van achter het glas.
Een bij-achtige met een drilboor als angel, heel bizar ding, het zoemde ook heel hoog en irritant. Super snel, niet te raken met wappergeval.

Ronduit eng:

Grote, vieze, zwarte en snelle bosspinnen. Toen ik de eerste keer op vakantie op ons rustieke toilet ging zitten zag ik daar al een hele dikke rag zitten, zo bovenaan bij een plank die niet aansloot. Ik praatte me zelf nog aan dat het vast al leeg was. Tot ik de volgende dag weer naar het toilet ging en ik daar in het rag een paar hele lange dikke zwarte poten zag zitten. En ja dan ben ik niet meer mezelf, mn hart begint te bonken als een gek, ik zweet, maak een hoog piep geluid en kan nog alleen maar uitkramen “Het moet weg!!!!””Haal het weg!!!!!” “NU!!!!” Manlief heel dapper met de spuitbus die ze daar al klaar hadden gezet aan de gang, kijk dat had eigenlijk aanwijzing een moeten zijn de vorige dag! Het beest schoot terug, zo klaar! Tot een paar minuten later manlief heel rustig maar toch enigszins verdoofd zegt dat hij uit z’n hol is en ik maar beter even buiten kan blijven terwijl hij op zoek gaat naar een glas dat groot!! genoeg is. Eenmaal gevangen mag ik niet kijken en dat doet het ergste vrezen want normaal komt ie nog even lekker jennen met dat ding onder het glas….

En dan het soort dat alleen ’s nachts tot leven leek te komen op onze vakantiestek, dat scharrelt in het donker, oehoet, huilt tegen de maan, zachtjes over je grind probeert te sluipen, waardoor je nekharen recht overeind staan als je in bed ligt! Waardoor je een half uur lang niet durft te bewegen en je afvraagt of het een bijl heeft. Het soort dat als een schim door je kreupelhout schiet waardoor je een Blairwitch gevoel krijgt, kijk dat soort daar hou ik helemaal niet van!!

3 Reacties op “Allemaal beestjes….

  1. Pingback: De Hobby Blogger – Allemaal beestjes…. | Itsanoushka’s Blog·

Geef een reactie

