Onverwachtse ontwikkelingen.

Mijn dag is toch een stuk spannender geworden dan verwacht. Was het zat dat ik nu al 2 weken zat te wachten op een telefoontje van de reumaconsulent, die beloofd had 2 weken geleden te bellen……

Misschien heeft het er mee te maken dat er nu eindelijk een arts gezegd heeft bij het revalidatiecentrum: “Nee het is niet normaal als je vingergewrichten doorzakken, het is normaal dat je wilt weten waarom en ja dat doet zeer.” Ik kan hun wel zoenen! Ze stuurden me niet met een kluitje in het riet, hun handenteam gaat er naar kijken, uiteraard is er een wachtlijst….

Daarom ben ik 10 maanden geleden een 2nd opinion begonnen om een arts te vinden die het begrijpt. Alleen bij de 2nd opinion borduurde ze voort op de bevindingen van een gek die zij dat het vocht dat op de echo te zien was ook kon komen als ik buiten hard met m’n handen had staan zwaaien vlak voor het maken van de echo en die luxerende vinger kon ik ook zelf doen als ik hypermobiel was. Hij vergat alleen dat ik niet hypermobiel ben, ook nooit geweest in de afgelopen 45 jaar, en dat de vinger helemaal uit zichzelf doorzakt. Toen hij dat zag schrok hij en heeft als damage controle mijn huisarts gebeld met de opmerkingen dat ik wat hysterisch/depressief was en ik niet zijn bevindingen wilde accpeteren. Hij heeft alleen niet gezegd welke bevindingen dat waren.

Nu krijg ik bij de 2nd opinion na 10 maanden een nieuwe reumatoloog. Hopelijk stuurt deze me niet naar een fysio met de omschrijving polyartralgie een chique woord voor gewrichtsklachten, waar de beste fysio niks mee kan. Daar heb ik nog over gemaild, kreeg het antwoord dat weet hij best maar het mag niet meer pijn geven de oefeningen. Nou ja, we hebben toen maar lekker aan de conditie gewerkt.

Hopelijk begint ze niet over het weer of overgangsklachten. Want ik heb geen winterdipjes zelfs niet in de zomer…. Ik ben ook niet in de overgang…. Het zit niet tussen mn oren maar in mn handen heb ik daar net even duidelijk aan de reumaconsulent laten weten. Er werd nu eens niet tegen gesputterd. In maart ging ik voor het 1e gesprek naar de revalidatie. Daar gaf de revalidatiearts al aan dat hij zonder diagnose weinig kon. Het was trouwens een raar gesprek ook maar dat kwam omdat hij het eerste half uur met het verkeerde dossier zat….Daar kwamen we achter toen hij vroeg waarom ik naar de orthopeed was geweest met mijn voet. Ik weer gemaild naar reumatoloog dat ze er waarschijnlijk niks mee konden. I.p.v. me wat eerder te laten komen is de afspraak 7 keer verzet en kreeg ik na 5 maanden wachten de opmerking: “misschien had ik alleen maar het idee dat mn vinger doorzakte…… “ Ze heeft verdomme zelf die ringsplint voorgeschreven zodat die vinger niet doorzakt. Toen heb ik dat maar even laten zien en ook die andere gewrichten die nu ook aan het doorzakken zijn. Toen schaamde ze zich wel, geloof ik….. Nu, na ja je begrijpt dat ik het even gehad heb en dat de reumaconsulent dat heeft moeten ondervinden. Ze was zo vriendelijk om voor deze keer, normaal moet dat via de poli, om de afspraak met de nieuwe reumatoloog 1 ½ maand te vervroegen. Eerder kon niet want ze was op vakantie, nou ja ok vooruit dan maar. Ze zal de rust nodig hebben want zij gaat alle shit over zich heen krijgen die haar voorgangers bij mij hebben losgemaakt. Gelukkig ben ik pacifist.

3 Reacties op “Onverwachtse ontwikkelingen.

    • Yes indeed! Maar ik ga met ‘frisse’ moed door. Het vreemde is natuurlijk dat de gestoorde gek zo reageerde op mijn vraag of hij misschien de ontstoken handen verkeerd had ingeschat en of er misschien niet beter toen een echo dan een foto gemaakt had kunnen worden. Daar kon zijn ego niet tegen blijkbaar.

Geef een reactie

