Postcrossing

Ik was het al een aantal keer op twitter en facebook  tegengekomen, van die leuke opmerkingen met “vandaag ontvangen een kaart uit Engeland of Rusland of Amerika”. Vul maar een land in. Nieuwsgierig als ik ben had ik al een paar keer gekeken wat het inhield. Het principe is heel simpel eigenlijk. Een ieder die het leuk vindt om een kaart te ontvangen van een onbekende uit een ander land kan zich inschrijven met zijn naam en adres op www.postcrossing.com.
Je kunt maximaal 5 kaarten per keer versturen. Gisteren me ingeschreven en
fanatiek als ik ben heb ik meteen om 5 adressen gevraagd. Je krijgt dan random
5 adressen, ik heb nu iemand uit Duitsland, Polen, Finland, Rusland en Amerika.
Per adres krijg je ook een code die je op de desbetreffende kaart zet. Zodra
die persoon de kaart heeft ontvangen en onder die code dat op de website www.postcrossing.com heeft ingevoerd wordt mijn adres ook vrijgegeven om gekozen te worden. Grappig hè? Zo weet je nooit van te voren wie en waar je naar toe gaat sturen en weet je ook niet van te voren van wie en waar je een kaart gaat ontvangen. Heerlijk om iedere keer verrast te kunnen worden met een mooie of grappige kaart. Althans dat hoop je! Ik ben zeer benieuwd! Wie weet krijg je wel de meest vreemde dingen toegestuurd of staan ze opeens voor je deur met van “ ik dacht kom ik ben toch in Nederland en laat ik eens even langs gaan”. Geen probleem natuurlijk als het leuke mensen zijn, het wordt iets minder leuk als het type stalker opeens voor je deur staat. Maar nu laat ik mij even meeslepen in mijn fantasie die toch wel gekleurd wordt af en toe door alle thrillers die ik lees.

Vanmorgen na het hond uitlaten meteen in de auto gesprongen en op zoek naar leuke kaarten van onze woonplaats, want blijkt na het lezen van de beschrijvingen van de potentiële kaartontvangers iedereen wil
eigenlijk graag iets zien uit je woonplaats of op zn minst uit je land. Nou
woon ik in een dorp met 24.000 inwoners maar geloof het of niet wij hebben een
hele rits kaarten met Groeten uit ….. en dan staat er een koe, schaap, hond of
kat bij. Nou ja die eerste twee zien er nog wel Hollandachtig uit en die andere
zijn wel leuk voor de tienermeiden die er ook aan mee doen. Na een winkel of 3
te hebben afgestruind kwam ik bij een landelijke winkelketen leuke Hollands
kaarten tegen met natuurlijk molens, tulpen, grachten, koeien, molens etc. Ze
zijn niet al te kitscherig en de foto’s zien er mooi strak en kleurrijk uit en
zullen het vooral goed doen bij onze Amerikaanse vrienden. Meteen maar een
voorraadje aangelegd voor de toekomst en nu maar wachten op al die mooie
kaarten uit al die werelddelen waar ik ooit nog eens naar toe wil!

Een Reactie op “Postcrossing

  1. Dat deed ik vroeger vrij fanatiek. Het begint met onbekenden en op gegeven moment worden het bekenden. Het was even wat minder tien ik een naar Medellin, Colombia gestuurde kaart terugkreeg met een groot rood stempel erop…”Deceased”. Tsja, dat is even slikken. Ik correspondeerde met mensen in Niewu-Zeeland, Duitsland, Amerika en Australië. Erg leuk! Maar op gegeven moment verwateren de contacten en nu ben ik blij met Facebook en zo…Heb indertijd wel diverse penvrienden (zo heette dat) ontmoet. Twee in Amerika en een paar kwamen op bezoek in Amsterdam. Mooie herinneringen! Veel plezier met je nieuwe hobby!

Geef een reactie

