To be continued (7)

Deel 7 is geschreven door gastschrijver Maria Genova
http://www.mariagenova.nl/

De man met de sigaret staat op en loopt naar de openstaande deur. Ik hoor iemand hem wat vragen, ik kan niet goed verstaan wat. Vervolgens gaat hij de gang op en sluit de deur. Rust! Eindelijk rust denkt mijn lichaam, maar mijn geest denkt daar heel anders over.

‘Waarom ik?’ Dit is de vraag die constant door mijn hoofd spookt, terwijl het wachten eeuwig lijkt te duren. Het wachten op het onbekende, want ik begrijp nog steeds niet wie die mensen zijn en wat ze precies van me willen. De beelden van al die zwangere vrouwen flitsen door mijn hoofd. Is dit een nieuwe hi-tech manier om aan vrouwen te verdienen?

Het afgelopen jaar schreef ik meerdere reportages over de wereldwijde vrouwenhandel. Ik sprak met heel veel vrouwen die gruwelijk mishandeld werden, beestachtige seks met klanten moesten ondergaan en uiteindelijk ook nog een abortus moesten plegen als ze zwanger werden. Maar dit lijkt de omgekeerde wereld. Hier zijn alle vrouwen juist zwanger. De vraag is wat ze met al die baby’s gaan doen en wie dat zijn? En waarom hebben ze mij eruit gepikt? Ik ben geen kwetsbare vrouw, die zich perfect leent voor het type slachtoffer. Komt het door die reportages over de vrouwenhandel? Heb ik daar zonder het te weten vijanden mee gemaakt? Dat de mensen in dat netwerk keiharde criminelen zijn, dat wist ik al, maar wat moeten ze opeens met die zwangere vrouwen?      
Onwillekeurig denk ik aan orgaanhandel. Ik heb me daar nooit in verdiept, maar het zou me niet verbazen als mensenhandelaren daar een lucratief gat in de markt zien.
Ik hoor weer voetstappen dichter bij komen en ook hoor ik twee mensen praten, of zijn het er drie? Het geluid is te gedempt en ik ben te moe om precies te horen wat daar gebeurd. Nieuwsgierigheid en angst vechten om voorrang. Ik draai me om. Op dat moment heb ik nog geen idee, wat me te wachten staat, maar ik begin al een vermoeden te krijgen.

Volgende week zondag deel 8. Wil je zelf bepalen hoe het verhaal verder gaat en ook een deel schrijven? Laqt het me weten!

2 Reacties op “To be continued (7)

Geef een reactie

