To be continued (6)

Deel 6 is geschreven door gastschrijver Nak van Dartel.
www.vandenakopdetak.blogspot.com/

Verstijfd blijf ik staan en loop langzaam richting de spiegelwand. Allerlei gedachten en vragen schieten als vuurpijlen in fracties van seconden door mijn hoofd. Wie is die vrouw in de spiegel, hoe ben ik hier in godsnaam terechtgekomen, hoe kom ik in de vrachtwagen, wat doen ze hier met die vrouwen, waarom zijn ze zwanger? Wie is die vrouw in de spiegel? WIE IS DAT?

Dan hoor ik de vrachtwagen dichterbij komen. Ik denk aan Rosa die in de laadruimte zit. Ik zet mijn warrige gedachten opzij en ren naar de deur aan de zijkant van het restaurant. Hopelijk kan ik in de wagen springen. Maar dan moet eerst die deur open! De deur wil niet open. Ga open! De deur geeft geen centimeter mee. Ik zie de vrachtwagen langs me rijden. De laadklep is dicht. Als ik naar buiten had kunnen komen, dan had het nog geen zin gehad. Arme Rosa. Opgesloten in een laadruimte van een vrachtwagen, op weg naar een onbekende bestemming. Waarom moest ik nu zo nodig wat te eten halen. Waarom heb ik alleen maar aan mezelf gedacht?

Tijd om er lang over na te denken, heb ik niet. Ik moet die vrouwen redden, ik moet Rosa redden, ik moet mezelf redden! Terug naar waar ik vandaan kwam, kan niet. Daar hoorde ik mensen. Ik kijk om me heen en zoek naar een andere uitgang is. Dan valt mijn oog weer op de spiegelwand. Wie ben ik? Ik heb geen rood krullend haar, ik heb geen bruine ogen. Maar dat zie ik wel in de spiegel. Ik zie een hele knappe vrouw met een prachtig figuur. Niet dat ik mezelf lelijk vind, maar de vrouw die ik nu in de spiegel zie, is haast oogverblindend.  Hoe verwarrend dit ook allemaal is, mijn geest is uitermate scherp. Als in een flashback zie ik weer die vijf, licht gedrogeerde hoogzwangere vrouwen voor me. Ook zij hadden rood krullend haar. Mijn god, waar ben ik beland. Wat doen ze met ons?

Achter me hoor ik een ploppend geluid. Voordat ik tijd heb me om me te draaien, voel ik de kracht uit mijn benen vloeien. Ik val op de grond en alles wordt zwart.

Die koppijn, die vreselijke koppijn! Hoe kom ik toch aan die ongelofelijke koppijn? Dat is het eerste dat ik me afvraag als ik weer bij kennis ben.  Als ik mijn ogen open wil doen, doe ik ze snel weer dicht. Dat felle licht kan ik nu gewoonweg niet velen.  Ik grijp naar mijn hoofd alsof ik daarmee de pijn kan wegnemen.  “Dan had je maar een pijnstiller moeten nemen”, hoor ik een man links naast me zeggen. Langzaam draai ik mijn hoofd naar links en probeer voorzichtig mijn ogen weer te openen. Half verblind door het felle licht zie ik dezelfde man staan als eerder vandaag. Hij kijkt me lachend aan. “Zo, daar ben je weer. Blijf je nu wel rustig liggen? Trouwens, je kan toch geen kant op.“

Ik probeer overeind te komen, maar merk dat ik vanaf mijn middel ben vastgesnoerd. Mijn armen en handen zijn vrij;  vreemd eigenlijk. De man gaat op een stoel zitten en steekt een sigaret op. “Wie ben jij en wat doe ik hier?”, vraag ik aan hem. “Maak je geen zorgen”, zegt hij. “Straks zal alles duidelijk worden. Alles komt goed. De baas komt er aan.” Ik begin in paniek te raken. Ik denk aan Rosa, ik denk aan die spiegelwand, ik denk aan die zwangere vrouwen. Allemaal met rood krullend haar. Ook ik! Wat gaan ze met me doen? Mij zwanger maken?

Mijn gedachten worden verstoord door een opengaande deur. “Hallo mevrouw Rosa. Hier is ze weer. Maar nu is ze voor alle zekerheid vastgebonden”, zegt de man met de sigaret. Rosa? De kleine Rosa? Is zij de baas?

Volgende week zondag deel 7. Wil je zelf bepalen hoe het verhaal verder gaat en ook een deel schrijven? Laat het me weten!

4 Reacties op “To be continued (6)

Geef een reactie

