2010 in cijfers

Sociale Media

1 blog

62 blogposts

4832 blogviews and counting

950 nieuwe tweeps

1 officiële boekrecensie

181 facebook vrienden

1 boekenforum dat een beetje als familie gaat aanvoelen.

1 virtuele broer

Boeken

59 nieuwe boeken waarvan:

14 gekregen of gewonnen

34 thrillers

41 boeken gelezen, dat zijn:

13646 bladzijdes

27 thrillers

14 literatuur

2 vijf sterren boeken, Zeitoun en Stad van Sluiers

2 twee sterren boeken

9 boekrecensies

Medische toestanden

1 huisarts

1 KNO arts, bezoekje van 5 minuten

1 internist

3 reumatologen, waar van 2 zeer gemotiveerde vrouwen en 1 gefrustreerde man

2 longartsen

2 dermatologen

4 ziekenhuizen

1 opname

1 24-uurs bloeddrukmeting

1 ECG

5 x-rays

1 petscan

2 CT-scans

5 echo’s

6 liter bloed

1 bioptje

354 diclofinacjes

56 prednisonnetjes

Diversen

1 teruggevonden achterneef

1 paar Brikenstocks, 1 paar teveel dus

0 bekeuringen

1  heerlijke vakantie

1 man die 50 is geworden

-2 irl vrienden

1 ex-collega die een vriendin bleek te zijn

1 hond met 7 levens waarvan ze er dit jaar 2 verbruikt heeft .

1 sweet 17 party

1 Ti Sento armband

1 uitglijer in de sneeuw

Cijfers zeggen natuurlijk niet alles. Ze laten niet merken hoe belangrijk de tweepcare is die ik heb gekregen van vele twitteraars.  Waarvan ik al meerdere eigenlijk tot mn vriendenkring reken. Hoe ik iedere dag  verrast word door de diversiteit aan levensinstellingen, betrokkenheid, gevoel voor humor, onvrede, ondernemerschap, de huis tuin en keuken problemen, maar ook de grote emotionele momenten die je met elkaar deelt. Of hoe kicken het is als je door omstandigheden thuis zit en toch met andere virtueel meeloopt naar het museumplein voor de inhuldiging van het Nederlands elftal. Het sportmoment van dit jaar, 2e op het WK voetbal.

 Wat was dat een super toernooi, ik heb nog keelpijn van het gillen en schreeuwen. Ik werd dan ook vanaf wedstrijd 2 vriendelijk verzocht om in de tuin te gaan zitten kijken. Wat had Nederland dat nodig, die saamhorigheid, dat feest, dat we ook opeisten bij het behalen van ‘slechts’ de 2e plaats.

Het sportieve dieptepunt voor mij was toch wel de verkeerde baan van Sven the man op de Olympische Winterspelen. Je kon de teleurstelling en het ongeloof in je botten voelen.

Daarnaast zijn er veel irl vriendschappen dit jaar hechter geworden en weet ik ook steeds beter wat ik in een vriendschap zoek, maar ook wat andere waarderen aan mij in die vriendschap. Verder heb ik meer inzicht gekregen in welke vriendschappen goed voor mij zijn en welke destructief, behorend bij een patroon dat je als kind aanleert.

Een persoonlijk dieptepunt is natuurlijk m’n gezondheid maar daar is al genoeg over geblogd. Natuurlijk heeft dat zijn sporen getrokken maar ik ben niet alleen maar ziek, dat is maar een onderdeel van mijn zijn. Een naar gevolg is wel dat ik mijn baan kwijt ben daardoor, het contract wordt niet verlengd en moet ik me gaan aanmelden bij het UWV. Voor het eerst, dus ik vermoed dat het ook nog wel een blogje op gaat leveren.

Een heel ander dieptepunt dit jaar was de zelfmoord van Antonie Kamerling. Naast dat hij een hele leuke en geïnteresseerde twitteraar was, die zich niet te beroemd voelde om gewoon antwoord te geven op tweets, vond ik het gewoon een groot verlies als mens.  Daarnaast kende ik de plek waar hij zich bevond, die had ik 16 jaar geleden bezocht en die was donker, pijnlijk, angstig en eenzaam.  Ik vond het een vreselijk idee dat hij daar was en maar een uitweg kon vinden. RIP.

Ik vond het beginnen van een blog wel het meest geestverruimende wat ik dit jaar gedaan heb. Wat heerlijk om die hersenspinsels eens structureel op papier te zetten. Iets wat ik al jaaaaren van plan was maar het er niet van kwam omdat de rust er gewoon niet was om die gedachten ook daadwerkelijk in geschreven woorden vast te leggen. Wat een heerlijk gevoel als andere het herkennen, kunnen lachen en mee- en inleven.  Het mooiste moment dat hierbij hoort is dat een vriendin, die in zak en as zat door een stelletje treiterende collega’s,  de slappe lach kreeg en de tranen over de wangen rolden bij het lezen van de blogjes Nachtje Slapen en Buurjongens.

Het is ook heerlijk om foto’s en herinneringen te delen en te merken dat andere daar ook met plezier naar kijken en het gaaf vinden om op die manier met je mee te kunnen reizen!

Verder vond ik het heel leuk om weer een hernieuwde kennismaking te hebben met een achterneef.  Zijn elkaar nooit echt uit het oog verloren maar er zaten soms wel jaren tussen onze ontmoetingen. Het contact liep eigenlijk altijd al heel soepeltjes omdat we hetzelfde gevoel voor humor hebben. Het grappige is dat hij ook van schrijven en fotograferen houdt, sterker nog hij heeft er zijn beroep van kunnen maken. Ben trots op hem. Verder is hij ook  dol op de jaren 50 en Amerika.  Wat ons misschien nog het meest tot elkaar heeft gebracht dit jaar is de belevenissen en verbazingen die wij ondervinden ten aanzien van bepaalde familieleden, daar zal nog lang over gesproken worden.

Een  passie die dit jaar wat meer uitbreiding kreeg is het lezen. Doordat ik ook op m’n blog boekrecensies ging plaatsen ben ik aanraking gekomen, via twitter (@pixelprinses), met de mensen van het weblogmagazine About (:) Blank  en doe ik sinds kort een poging om voor hun boeken te bespreken en wat linkdumps te verzamelen.

Kortom een jaar dat niet als saai de boeken in zal gaan.

Begin 2011

-1 baan

+1 ziektewet uitkering

+1 fysiotherapeut

Goede voornemens voor 2011? Vorig jaar wou ik creatiever bezig zijn, nou uiteindelijk is dat toch gelukt en die trend wil ik doorzetten.  Wat ga ik dus meer doen? Schrijven, bloggen, kokkerellen, filosoferen, boeken bespreken en fotograferen. Daar zijn natuurlijk ook de algemene doelstellingen, afvallen maar ook meer bewegen zoals wandelen, wiien en iets in warm water.

Ik blijf twitteren, facebooken, lezen, echte vriendschappen uitdiepen en aan zelf reflectie doen. Natuurlijk blijven herstel en het daarna weer vinden van een leuke baan boven aan staan maar daarnaast wil ik m’n leven gaan verbreden, andere latente interesses boven laten drijven.

Verder wil ook het in het Hier en Nu Leven blijven uitvoeren en verbeteren.  Wat  ik dan wel als mooie bijkomstigheid wil zien bij het hele medische geneuzel en het terug geworpen worden op je beperkingen, of die nu tijdelijk of chronisch zullen blijken te zijn. Verder is het op zich natuurlijk gewoon ruk en zou het gewoon morgen over moet zijn, maar dan zeg ik de mantra van de reumatoloog maar op Rust en Geduld, Rust en Geduld…….pfffff, zoemmmmm.

Cheers! Maak er een mooi jaar van!

4 Reacties op “2010 in cijfers

  1. Wauw!! Prachtig Anou!! Ik wens je alle goeds toe voor 2011!! Meer dan ik ooit in woorden uit kan drukken, das nl. niet mijn sterkste kant! 😉

    Dikke kus! Mariska

Geef een reactie

