De koopklier.

We hebben hem allemaal, bij de een is tie in volledige bloei bij de ander moet daar nog aan gewerkt worden. Of het een aangeboren of aangeleerde klier is wil ik even in het midden laten, de waarheid ligt waarschijnlijk ergens verborgen in het gen/ DNA verhaal en invloeden van buitenaf, de marketing.

Hoe die ontwikkeling door het leven heen zal plaatsvinden is van te voren niet echt te voorspellen. Wat wel opvalt, is dat mijn man net zoals zijn moeder een gen heeft voor apparatuur en ik ja eigenlijk behept ben met het boekengen, beide ouders hadden daar last van dus je er tegen verzetten heeft geen nut.  Doe ik dan ook niet, ik koop er gewoon af en toe een boekenkast bij.

Ook kan ik helemaal wild worden van parfum, de klier begint dan ook aardig op te spelen zelfs tegen het allergische aan, er moet iets gekocht worden, al is het maar het not for sale sample. Dochterlief krijgt  de Pavlovreactie bij het zien van pumps, helemaal als ze een rode zool hebben.

Manlief heeft een iets afwijkend gen en dat heet Makro. Zodra het hondenvoer dreigt op te raken of we hebben nog maar 5 deo’s dan hoor ik de opluchting door klinken in het We moeten weer naar de Makro!!!! Nou sla ik nog al eens een rondje over, want ik krijg geen warme gevoelens bij gezinsverpakkingen tandpasta waar je ook nog de hele straat mee kan voorzien voor het komende jaar. Ik geef toe het is best handig om nooit zonder toiletpapier op de wc te zitten, maar het wordt toch wel lastig als je de stofzuiger in de kast moet proppen, snel de deur dicht en op slot moet doen omdat er 102 wc-rollen staan.

Je wordt er ook onoplettend van want je verwacht dat er gewoon altijd shampoo is, dus als je dan zonder komt en je moet de hondenshampoo pakken, waar we gelukkig nog wel 6 flessen van hebben, word  je ietwat geïrriteerd. Wat de Makro helemaal interessant maakt voor manlief is dat er boven ook een soort van mediamarkt is met allemaaaal dvd’s, een andere koopklier vergroter.

Sommige koopklier acties kunnen we samen ondernemen zoals de betere boekwinkel die ook Astronomie bladen verkoopt. Want die sluit mooi aan bij zijn telescoopgen. Waar ik ook wel weer blij mee ben omdat ik dan mijn boekengen even kan vrijlaten en als hij dan snachts naar de sterren staat te turen doe ik het bedlampje nog even aan voor een spraytje parfum en een paar bladzijdes boek. De koopklier is dan weer gesust en kan lekker gaan slapen. Hoewel ik eerst nog even terugdenk aan mijn verbazing eerder die dag toen ik een verpakking met 10 haringen in de koelkast zag liggen. Maar ja in een goed huwelijk blijf je elkaar verrassen!

7 Reacties op “De koopklier.

  1. hihihi leuk! ik ben erg blij met online bookshops.. want hoewel ik niet goed kan lezen momenteel heb ik een hele stapel klaarliggen voor als het weer wél gaat.
    Mijn lief heeft een cd en dvd tic.
    (en als ons huis vol is en er geen kast mee bijkan.. dan gaan we verhuizen!

  2. Whahaha………. *rolt over de grond* Die gezinsverpakking tandpasta kwam ik deze week ook in mijn kast tegen…. Nu dat gezin nog……whahaha… 😉 Leuk! (dit stukje bedoel ik…niet dat ik ineens de deur open doe en er een gezin op de stoep staat)

  3. Hahaha! Goh.. helemaal niet herkenbaar hoor Anou! *schraapt keel en heeft grijns op gezicht* 😉 Ja, ik heb ook zo’n klier… wat een klier af en toe ook he! Boeken, cd’s…. ja daar gaat het meeste geld aan op.. en theater natuurlijk en concerten ;-). Leuk stukkie weer Anoushka!

    X

  4. Sinds een tijdje heb ik mijn koopklier aardig onder controle. Maar soms kan ik het niet laten…Binnenkort grote opruiming en misschien open ik wel een webshop onder de afdeling Tweedehands in Bol.com…

Geef een reactie

