La douce France (1)

Na 4 maanden tobben met gezondheid en allerlei onderzoeken is het eindelijk zover, vakantie! We hebben een huis gehuurd met zwembad althans volgens de beschrijving. Vorig jaar dachten we dat ook, maar toen ontbraken er wat onderdelen, zoals het zwembad, de omheinde tuin (voor de hond) en de airco. Dit jaar dus bij een andere organisatie geboekt, Belvilla.

6 augustus 2010

06.00 De auto is gepakt, vooral de telescoop spullen van manlief nemen veel ruimte in beslag, maar ik heb toch nog 8 boeken weten in te pakken en een badpak  😉

06.16 We rijden langs Vinkenveen en we zien een prachtige zonsopkomst. Dochterlief zit nog even hartstochtelijk te sms’en, met wie? Geen idee, volgens mij slaapt alles nog. Nog een paar uur en dan is het twee weken geen pingen en sms’en. Moet zelf trouwens ook afkicken van het twitteren en bloggen.

06.39 De eerste stop, dochterlief is misselijk geworden van het sms’en in de auto. Hubby is not amused en dreigt met inname van de Blackberry.

08.10 Net zoals vroeger op schoolreisje eten we brood met gebakken ei, gisterenavond nog even gemaakt door hubby.

11.10 We rijden Luxemburg in. Net een stukje stopverf gegeten, dat ze een cheesestring noemen. Zo even goedkoop tanken, 1.15 per liter.

16.45 Zijn in Dijon aangekomen. Hebben daar een hotelletje voor de tussenstop geboekt. Ligt tegenover een park, makkelijk met de hond uitlaten. De kamer is krap maar knus zo met z’n 3en en de hond. De auto wordt op een tactische plek neergezet zodat we hem kunnen zien want we hebben alleen het hoognodige meegenomen het hotel in.  Nu ff tukkie doen, hond uitlaten en beneden eten.

21.30 Heerlijk gegeten, restaurant is beter dan het hotel.  Lezen, wekker op 05.00 uur, morgen om 06.00 uur vertrekken.

Zaterdag 7 augustus

06.30 Zo we zijn er weer klaar voor. Onrustig geslapen ik hoorde allerlei geluiden die op auto-inbraak en wegscheurende scooters leken. Maar alles zat er vanmorgen gewoon nog in! De planning is om straks ergens onderweg te gaan ontbijten.

Die planning komt geheel te vervallen… even na Lyon loopt het vast en blijft het vast zitten, na een uur zijn we 30 kilometer opgeschoten. In dit tempo betekend dat nog 10 uur rijden, nou dat gaan we niet trekken dus hubby besluit binnendoor te gaan, dat is dan zo’n 5 ½ uur slinger de slang door de bergen.  Dat stuit op wat weerstand maar uiteindelijk blijkt dat de beste oplossing. Wat hij nog uitgebreid wil horen van ons, hij had gelijk….

Onderweg slaan we wat proviand in bij een Intermache, komen in ieder geval niet om van de honger en dorst.  O ja tip, als je langs de weg plast zorg er dan voor dat je geen broek aanhebt met lange wijde pijpen….

Iemand heeft aan mn instellingen lopen rommelen....maar toch een leuk plaatje.

De weg is erg bochtig en smal er moet dus veel getoeterd worden voor de bochten, die taak neem ik op me.

Om 17.45 komen we bij het huisje aan, dat je beter landgoed kunt noemen met die grote tuin. Het is hier werkelijk prachtig, alles klopt. Er staan zelfs verse bloemen, in de koelkast staat sap, water, wijn en melk. Overal staan er kaarsjes, helemaal super. Na de ontvangst van de sleutel en het betalen van de borg gaan hubby en ik nog even boodschappen doen in Frejus, 20 kilometer de berg af. Dochterlief gaat het zwembad uitproberen en de hond ploft uitgeput ergens in de tuin neer.

Het is echt een gekkenhuis in de veel te grote Carrefour, maar uiteindelijk lukt het toch om alles te vinden met onze verreisde hoofden. Voor vanavond lekker stokbroodje met kaas, tomaten, zalm en  wat vleeswaren.

Zondag 8 augustus

smorgens eerst wat mooie plaatjes schieten. Ik had dus nog steeds niet door dat de camera niet goed stond...

hehe ze heeft het door 🙂

Dit is vakantie, strak blauwe lucht. Het zwembad lekker koel en even helemaal niks! Lekker op eigen terras opdrogen van het douchen in een heerlijk briesje.

Ik ben er om een uurtje of 9.00 uitgegaan, de rest ligt nog te slapen dus ik heb het zwembad helemaal voor mezelf, heerlijk eerst wat dobberen en lezen en dan pas aan het ontbijt denken.

De hond gaat nog niet alleen door de gigantische tuin, we moeten nog zeggen ‘kom gaan we loopje doen’. Zal de komende dagen wel veranderen.

Veel te warm, liggend spelen kan net...

Ergens aan het eind van de dag is het op vakantie altijd borreltijd met bier, wijn of gewoon lekker een frisje. Daar hoort natuurlijk ook een lekker kaasje en worstje bij. Ik ga deze vakantie voor een lekker witbiertje, hmmm boekje erbij. Vive la France!

Het pingpongen gaat met een biertje ook veel soepeler blijkt, hoewel het nog steeds geen topsporten is bij ons.  Dochterlief heeft allerlei accessoires gevonden in de garage, allerlei dobberdingen voor in de pool en een apparaat met een tennisbal, aan een touwtje. Kun je lekker tegen rammen. Alleen de hond begrijpt het nog niet helemaal,  die gaat iedere keer met de tennisbal aan de haal en sleurt dan dat apparaat er achteraan.

Banden, bootjes, luchtbedjes, van alles is er.

S avonds hebben we tomaatjes met mozzarella gegeten en heerlijke olijfolie. Bereid door dochterlief, dus extra lekker!

22.30 De lymfjes in de keel zijn er nog steeds overduidelijk aanwezig  maar ik ga ze de komende twee weken negeren.  Manlief is de telescoop aan het uitlijnen, dochterlief speelt een spelletje op de pc, even balen  geen wifi hier. Ik ga nog lekker wat lezen, tot morgen!

Maandag 9 augustus

Hmmm wolkjes in de lucht, ook veel zwarten. Nou ja eerst maar boodschappen doen straks, hoewel dat zal nog wel even duren want hubby heeft tot 03.15 sterren staan kijken en fotograferen.  Ik ga trouwens eerst even het koele zwembad in want de nacht is klam geweest omdat ze hier klomphandmugjes hebben  bleven de ramen dicht. We hebben ook vleermuizen zitten bij de buitenkeuken. Buitenkeuken?? Ja, buitenkeuken hebben we hier ook, met koelkast en kookplaten :).

Vandaag weer voor een vermogen uitgegeven bij de Carrefour, het is hier aardig wat duurder dan in Nederland. Gaan van de week ook maar eens in de bergdorpjes kijken, wellicht dat het daar goedkoper is. Hebben nu in ieder geval ook vlees ingeslagen voor woensdag als er vrienden van ons komen BBQ-en. Die zitten op een camping 15 kilometer de berg af.

Dinsdag 10 augustus

Naast ons zitten in een ander huis Sjonnie en Anita met 3 adhd kinderen. Daar kan ik in principe wel meeleven, ze zijn tenslotte niet van mij, maar die muziek die de hele dag aanstaat op een geluidsniveau dat niet te negeren valt. Ik haat Nick en Simon! Gelukkig onze Franse buren ook dus die blijken de politie gebeld te hebben. Daardoor wordt het een stuk rustiger, wij dachten nog dat het aan onze over de schutting heen geroepen verzoeken tot verzuipen van de geluidsapparatuur lag.

S middags brengen we guppy naar haar vriendin op de camping, daar blijft ze slapen, kunnen ze s avonds lekker stappen. Wij gaan met onze vrienden uit eten in ons dorp, heerlijke salades en carpaccio.

Bagnols en Foret

Heerlijk restaurantje, salades, vlees, vis, pizza.

To be continued… (hier onder nog wat extra in- en exterieur foto’s)

14 Reacties op “La douce France (1)

1. Cheeeeeeeezus wat relaxed is het daar,..ik heb nog niet gelezen,..maar die foto’s Anoush,…gruwelijk. Maar wel heel verdiend, hoor.

Geniet ervan en de tijd samen,…al Franse testosteron proppen weg moeten jagen bij je voordeur? Of weten ze de weg naar de camping zelf te vinden,…(Insert: gemeen lachje)

xElin

2. Wauw, wat een heerlijke plek zeg. Volgens mij wil je daar nooit meer weg! En prachtige foto’s. En een superleuk verslag.
    Tell me more, tell me more…!!

3. TJonge, dat ziet er gaaf uit. Beter dan onze vakantie. Wij zijn uiteindelijk niet verder gekomen dan Hardenberg terwijl Denemarken ons doel was. Maar goed, dat hoor je nog.

Ben benieuwd naar de rest.

4. Oooohhhh…..ziet er echt GEWELDIG uit…. Via Bellevilla zei je? Nou, ze doen hun naam eer aan zeg. Echt top! Ben 1 keer in Frankrijk op zomervakantie geweest (toen ik 14 was ofzo), maar denk dat we het toch maar weer eens moeten gaan proberen. Het klinkt geweldig allemaal.

Tot wanneer blijven jullie?

Veel plezier, geniet er van en groetjes aan hubby en dochterlief en een aai voor hond.

xx Bianca (en natuurlijk ook van Dave, Amber en Carlijn)

5. Oh, wat mooi ziet het er allemaal uit! Lekker dat je even weg geweest bent! En dat het zo geweldig was! Kon je wel even gebruiken! Leuk verslag weer! x