Birkens(l)of

Laat ik eerst even vertellen dat wij hier in huis een ware strijd hebben gevoerd tegen de hype van de meest lelijke slipper ever, de Birkenstock. Dochter en ik hadden een verbond gesloten, bij ons kwamen ze het huis niet in. Hoe ze ook werden aangeprezen wij zouden daar niet intrappen. Dat verbond begon een week terug een breuk op te lopen toen ze verklaarde toch graag een paar te willen hebben. Waarom?! Groepsdruk? Erbij willen horen? Mooi? Nee! Of misschien heeft het gewoon met gewenning te maken. Als je iets maar vaak genoeg ziet went het. Net zoals die ontbrekende leuning van de zoldertrap die mis je na een jaar of drie ook helemaal niet of die tegel in de keuken die er nog steeds op moet na de verhuizing, zo’n 16 jaar geleden. Hoewel ik bij de trapleuning toch wel enige tactiek vermoedt van hubby, op zolder staat namelijk het logeerbed en mijn moeder komt niet logeren zonder trapleuning.

Ik natuurlijk mee naar die winkel want ik had ze beloofd te betalen omdat ze was overgegaan. Natuurlijk heb ik dapper weerstand geleverd en allerlei leuke modelletjes de revue laten passeren maar niks voldeed aan de criteria lekker wandelen in een stadje. Zo kwam het dat ik de eerste Birkenstocks kocht die in huis kwamen. Het ging nog net want het was het model zonder die rare teenflap en hij was mooi glimmend zwart.

Het hele verbond kwam afgelopen zaterdag op zijn gat te liggen. Hond uitlaten, plok en een rare doorstart van het lijf, favoriete teenslipper naar de mallemoer. Waren nog geen 50 meter van huis, dus hond droeg het kapotte ding triomfantelijk naar huis terwijl ik erbij probeerde te lopen alsof het heel normaal is op een blote voet. Balen want het waren heerlijke zachte dikke Replay teenslippers met voetbed. Een zacht voetbed. Ik had van de week al naar een paar nieuwe gekeken maar helaas uitverkocht.

Het toeval wilde dat we zaterdagmiddag bij de Makro belandde waar ze die Birkenstocks in de aanbieding hadden, 25 euro. Geen geld en daarbij heb ik mij laten vertellen dat ze een heerlijk voetbed hebben en als je ze eenmaal draagt bla bla bla. Dus ook ik ging voor gaas. Helaas hadden ze alleen nog maar witte met zo een raar teenflapje, maar ja alle principes waren toch al de deur uit.

‘S middags meteen die plankjes aangetrokken bij het uitlaten van de hond. Ik kom dan bijna geen mensen tegen en zo kon ik er dan eerst zelf aanwennen. Ze zijn namelijk nog steeds lelijk en erg wit. Maar niet zeuren ze zijn goed voor de voeten. Althans voor mijn rechtervoet. Mijn linkervoet denkt daar heel anders over. De Birkenstock maffia zal wel zeggen dat het aan mijn linkervoet ligt en niet aan de schoen. Die bult van het voetbed die in mijn linkervoetholte zou moeten zitten zit net iets te hoog, dus komt meer onder de bal van de voet, het schuurt ook vreselijk net of er schuurpapier inzit. Nou is mij verteld dat die schoen naar je voeten gaat staan als je er eenmaal op loopt. Dus ik strompel dapper door. Ze zitten trouwens wel lekker als ik zit, misschien moet ik ze als zomerslof gebruiken?

Na twee dagen strompelen weet ik het zeker die dingen gaan nooit naar je voet staan. Mijn voet zal moeten capituleren. Of dat ooit gaat lukken betwijfel ik want vanmorgen bij het wakker worden voelde ik het al, een blaar onder mn linkervoet. Ik begin nu toch ernstig te denken aan de kliko. Volgens de Birkenstock sociëteit hoort het vast bij de ontgroening.

8 Reacties op “Birkens(l)of

  1. Haha! Insgelijks hier. Ik heb ze met een tijgerprintje en inmiddels genoeglijk in een hoek van de kamer gegooid, waar ik ze hopelijk nooit meer terugvind… 😉

  2. NEEEEEEE! Anoushka! Dit kan ECHT niet! Birckenstocks zijn EN cool EN zitten heerlijk! Dat je nu Crocs afzeikt vind ik oké, maar die heerlijke Birkenstocks…

    Ik heb van die teenslipper Birckenstocks en ik vind ze heeeerlijk lopen. Ja, dat duurt wel een paar dagen, maar daarna loop ik er het liefst elke dag op. Dat kan helaas niet naar werk. Vorig jaar was het zelfs zo erg dat mijn schoonmoeder bijna in november vroeg ‘moet je niets warmers aan je voeten?’

  3. Ik vind die zool te warm op warme dagen, dan draag ik het liefst de adidasslippers van J. maar verder zitten die Birckenstock heerlijk.

  4. Ai, bekend probleem. Ik krijg ook ontzettende blaren van die krengen. Ik gebruik ze alleen om de vuilnis buiten te zetten, al heb ik ze zelfs daar nog niet voor gebruikt deze zomer. Ik vrees dat de mijne ook met de vuilnis buiten worden gezet.

  5. ha ha…..I agree with you…ben ook overstag gegaan om ze in aanbieding waren…loopt echt nog voor geen meter..staan nu in de hoek en hou het voorlopig bij mijn heerlijk slippers die ik al jaren heb …

Geef een reactie

