ROCKY!! MOUNTAINS Road of terror (2)

Dit is echt een eenmalige gebeurtenis, Hubby lacht nog. Ik weet in ieder geval al zeker dat we over de snelweg terug gaan. Het duurt zo lang en het wordt steeds erger, de gaten worden dieper de weg bestaat soms helemaal uit rotsen en dan te bedenken dat we de pass nog over moeten waar het smal en steil zal zijn. Foto’s nemen doe ik al een tijdje niet meer ik wil alleen nog maar aan de overkant zijn. Ik wou dat het al avond was en we gezellig in ons restaurantje zaten en we hierop terug konden kijken. Maar helaas zijn we er voorlopig nog niet vanaf. Het is echt niet leuk meer, in de verte zie je ook geen ‘weg’ meer dus je weet bij God niet waar je heengaat. We komen bij een stuk waar we geen grip meer hebben op de weg en beginnen terug te glijden. We doen een paar pogingen maar die mogen niet baten. Hubby gaat de auto uit om te zien wat ie het beste kan doen, want sommige rotsen zijn zo groot en scherp dat je er niet over heen kunt zonder dat je de auto aan gort rijdt en dat is iets wat je zeker niet wilt in dit gebied. Als we straks eindelijk asfalt bereiken ga ik een klein ronde dansje doen en de camel trophy moet ook peanuts zijn. Ik weet eigenlijk ook niet meer wat zo leuk was aan het idee om via de bergen naar Aspen te gaan. Er zit nu weer een vliegje binnen, maar ik mag niet meer slaan in de auto.

We komen tegenliggers tegen, zij zijn duidelijk een stuk ervarener dan wij want zij rijden hun auto tegen de berg aan zodat wij er voorbij kunnen. We doen de raampjes open om even mensen te spreken zodat je even het gevoel hebt niet van alles en iedereen verlaten te zijn. We vragen of we er bijna zijn. Ze kijken ons een beetje meelijwekkend  aan en zeggen dat het ergste nog moet komen maar dat je er uiteindelijk wel komt. De weg naar beneden schijnt wat gladder te verlopen. Ze vragen waar we vandaan komen, Nederland. Je ziet ze denken dat is toch dat vlakke polderland…

 Ik probeer de moed er nog een beetje in te houden, maar dat wordt steeds moeilijker en het doet ook steeds hysterischer aan. Ik begin te huilen en vraag me af welke ty…mongool deze wegen heeft uitgevonden. Hubby kan nog lachen maar ook daar begint de angst in door te klinken. Dochterlief zit stil achterin en kijkt niet naar buiten, ik heb het idee dat ze zich gewoon van de hele situatie afsluit. De weg is net zo breed als de auto, de rotsen zijn gigantisch groot en scherp en de afgrond afgrijselijk, je kunt geen kant op en je kunt je ook geen fout veroorloven. Het enige wat ik nog kan doen is m’n ogen sluiten. Ik ben blij dat Hubby scherp blijft. We hebben ondertussen ook al aardig wat keren de onderkant van de auto geraakt, angstvallig houd ik de meters in de gaten maar dat ziet er nog goed uit. Alles werkt gelukkig nog.

Al sniffend probeer ik nog wat in te spreken maar ik zou niet kunnen vertellen hoe het er daar uitziet want daar let ik allang niet meer op. Ik ben alleen nog maar bezig met overleven. Alles schiet door de auto heen en we komen los van de stoelen, de auto toetert uit zichzelf door de vreselijke klappen die we maken. De onderkant van de auto zijn we allang vergeten het enige wat nu belangrijk is is bovenkomen. Hubby moet gewoon gas geven want als we hier niet boven komen, gaan glijden of op een rots blijven hangen is het over en komen we niet voor of achteruit. De auto moet voor mijn gevoel helemaal openliggen aan de onderkant.  

–  Last part follows soon –

4 Reacties op “ROCKY!! MOUNTAINS Road of terror (2)

  1. Ohh help….en dan moeten jullie ook nog terug…..Ik zou ook gejankt hebben…vreeeselijk…(Maar het moet goed afgelopen zijn anders had je dit niet kunnen schrijven:))
    Enne…ook nu kijk ik uit naar the last part:-))

  2. Één ding is zeker, jullie hebben het er goed vanaf gebracht, en achteraf zullen jullie er heus wel om lachen, maar toch. Dit is geen plezierritje geweest.

    Groetjes,
    Elisabeth xx

Geef een reactie

